كلية التربية جنزور

المزيد ...

حول كلية التربية جنزور

المبنى بصفة عامة ينقسم الى مبنى اداري يختص بالشؤون الادارية والمبنى الرئيسي و الذي يضم مكاتب اعضاء هيئة التدريس و القاعات الدراسية و عدد 2 مدرجات بجانب المبنى الرئيس و مدرج للمؤتمرات و المناشط و الفاعاليات التي تقام من قبل الطلبة

حقائق حول كلية التربية جنزور

نفتخر بما نقدمه للمجتمع والعالم

13

المنشورات العلمية

101

هيئة التدريس

7187

الطلبة

0

الخريجون

أخبار كلية التربية جنزور

2022-01-11 218 0

يوم الأحد 09 / 01 / 2022 نظم قسم الجودة وتقييم الأداء ورشة عمل حول المتطلبات الأكاديمية للمقررالدراسي ، وقدم هذه الورشة مدير مكتب الجودة وتقييم الأداء بالجامعة الدكتور بشير الزرزاح و قد أوفى الموضوع حقه من الشرح والتوضيح، وكان التفاعل بينه وبين الحضور إيجابيا جدا، و تم الاتفاق معه على تكرار مثل هذه النشاطات و وافق على أن يكون التوقيت مناسبا. 

عرض التفاصيل
2022-01-03 377 0

استضاف قسم خدمة المجتمع والبيئة بالكلية،  حملة للكشف المبكر عن ضعف البصر ، والذي تنظمه مؤسسة بصريات طرابلس ، Tog ،  لبيع وصيانة النظارات الطبية الرائدة،  وتستهدف الحملة، جميع اسرة الكلية من اعضاء هيئة التدريس وموظفين،  وطلاب،  بالمبنى الإداري حفظ الله الجميع أ.عواطف الشتيوي رئيس قسم خدمة المجتمع والبيئة بالكلية

عرض التفاصيل
2022-01-03 348 0

نظم قسم خدمة المجتمع والبيئة بالكلية، اليوم الأحد الموافق 2 يناير 2022 م ورشة حوارية بعنوان( 365) يوم تمت من خلالها مناقشة،  الانجازات والاخفاقات في عام كامل،  واهمية وضع سلم للاولويات في الحياة،  وعمل كشف حساب،  والتدريب على مهارة التخطيط والتقييم،  وكانت الورشة بادارة الأستاذة عواطف علي الشتيوي،  عضو هيئة التدريس بالكلية،  واخصائية تعديل سلوك الأطفال والمراهقين،  وقد شارك في تبادل الحوار،  ثلة من اعضاء هيئة التدريس وبعض الطلبة ، واستمتع الحاضرين بالحوار والنقاش .وبهذا نتقدم بجزيل الشكر والعرفان لكل من نظم وحضر وشارك ودعم وبارك وأعطى.

عرض التفاصيل
المزيد من الأخبار

من يعمل بـكلية التربية جنزور

يوجد بـكلية التربية جنزور أكثر من 101 عضو هيئة تدريس

staff photo

د. عبد الناصر محمد محمد المقرحى

عبد الناصر المقرحى هو احد اعضاء هيئة التدريس بقسم الكيمياء بكلية التربية جنزور. يعمل السيد عبد الناصر المقرحى بجامعة طرابلس كـاستاذ مساعد منذ 2014-12-11 وله العديد من المنشورات العلمية في مجال تخصصه

منشورات مختارة

بعض المنشورات التي تم نشرها في كلية التربية جنزور

Using Discussion Boards to Bridge the Communication Gap for Educational Purposes.

Many classrooms utilize discussion boards to aid the teaching and learning process. This research paper examines the use of the discussion board academically and on a social scale. It is a case study analysing the incorporationof two Viber discussion boardsamongsttwo professional development courses designed for pre-service and in-service teachers of Libyan schools. The aim is to use the discussionboard as a means of exchanging ideas, requesting explanations, and inquiring information from trainees and their instructors. The data collected is analyzed qualitatively using content analysis, then coded into three initial coding schemes. A questionnaire was also distributed amongst the members of the discussion boards. The findings bring to light that utilizing discussion boards as a method of collaboration enhances the communication process amongst the participants and strengthens the educational process. It furthermore displayed the crucial role an instructor plays in a discussion board.
Tasneem enbaya, Nadia Nuseir(1-2021)
Publisher's website

A Comparison between Three Organic Solvents in Extracting Essential Oils from Fresh and Dry Leaves Of Salvia Officinalis L

Salvia officinalis L. is a Mediterranean species, naturalized in many countries. The composition of essential oil isolated from Salvia officinalis L, wild growing in Libya, was analyzed. In this study, essential oils from fresh and dry leaves of Salvia officinalis L, Libya, were extracted with ethanol, hexane or chloroform as solvents using Soxhlet apparatus and the extracts were analyzed using gas chromatography/mass spectrometry method. Each solvent showed differences in the extraction yields between fresh and dry leaves. Physical constants of the extracts were shown variation in color, viscosity, density, PH and percentage of production between fresh and dry leaves for each solvent. GC-MS results showed that ethanol could extract the most compounds compared to hexane and chloroform from both fresh and dry leaves. In total 41, 28 and 31 compounds were identified in the essential oils of fresh and dry leaves of Salvia officinalis L using ethanol, hexane or chloroform respectively. For each solvent the number of compounds extracted from dry leaves was bigger than the number extracted from fresh leaves. arabic 33 English 104
ABUBAKER A BASHIR ATRROG, abdunnaser mohamed mohamed megrahi, Fathia Mousa H Altalhi(4-2018)
Publisher's website

Strategies towards the Implementation of Blended Learning in Engineering Education.

Blended learning is widely adopted as an effective approach to develop the traditional teaching style, and to fulfill the satisfaction of learners, students, and institutions. Therefore, this paper discusses the effectiveness of blended learning with learning management systems (LMS) implications in higher engineering education. Blended learning concepts, components, and challenges are discussed, as well as strategies of implementation are introduced.
Osama Terfas, Nadia Nuseir, Ahmed Maher(5-2021)
Publisher's website